HenkenKrissie.reismee.nl

Vroeg uit de veren

Bon Jour

Vanochtend om 07:00 uur dag. De kikkers waren al vroeg aan het kwaken dus de Smithies moesten ook maar wakker worden. Caravan klaar gezet en ontbeten. Weer een reisdag. Beide niet zo super geslapen. Waarom weten we niet. Waarschijnlijk van de stilte om ons heen. In tordesillas hoorden we de snelweg in de verte en hier was het doodstil.

Om 08:15 vertrokken richting de snelweg. Het was een hele toer om er te komen. Langs allerlei bochtige en smalle weggetjes naar Lourdes en daarna een vrij grote weg naar de A 64 richting Toulouse. Mooi weer onderweg. De temperatuur liep op naar 30 graden. Ikke dacht dat we de kou in gingen maar niet dus. Mooie route en prachtige omgeving. De Dordogne is best wel mooi en als het zonnetje schijnt ook wel een aangename omgeving om in te verblijven. We moesten 600 km rijden dus we hadden best wel een behoorlijke reisdag voor ons. Het was erg rustig op de weg zonder vrachtwagens. Dat scheelt. Wel veel Nederlanders die richting het zuiden rijden. En wat zien ze bleek. Ze konden wel ziek zijn. Degene die met ons richting het noorden rijden zijn allemaal bruin gebrand in de zon.

We waren om 16:20 uur op de camping. Deze ligt 40 km boven Clermont Ferrand. In Ebreuil vlakbij Vichy. We staan op een vier sterren camping aan een rivier. De camping lijkt boerderij achtig maar is het niet. Maar hij verdient ook de vier sterren niet. Het sanitair is uit het jaar nul. Wel functioneel, dat dan weer wel. Als ik aan vier sterren denk dan heb ik water en afvoer op de plek. Nu moet ik een eind lopen. Maar niet zeuren en treuren. We hebben een mooie plek uitgezocht.

Vanavond in het dorp moeten eten want het resteurant op de camping was volgeboekt. In een Bistro vonden wij een heerlijk menu. Voorgerecht, hoofdgerecht en dessert voor weinig. Alleraardigste vrouw die zowel kok als serveerster was. Het zat nog net niet vol anders had ze een probleem gehad denk ik.

Terug op de camping is het nog 23 graden. Nog effe buiten zitten en dan slapen.

Bon Soir en slaap allen zacht.

Johan En Frouwktje

Ha,

Geniet nog even lekker. De tocht naar het Noorden is begonnen begrijp ik.

Groet,

Frouwktje