HenkenKrissie.reismee.nl

Up nord Luxembourg roept..

Bonjour,

Vanmorgen vroeg uit de veren. Waren allebei om 06:30 uur wakker. Zijn we er klaar voor om verder te reizen. Ik denk het wel. De weersvooruitzichten zien er niet goed uit voor Dinsdag in de Dordogne. Regen en 23 graden. We hebben gisteren besproken dat als het weer niet beter werd we verder zouden reizen. Dus zo gezegd zo gedaan.

Om 07:30 uur zaten we dan in de auto en reden richting het noorden. Het weer was pet. Miezer en koud. Gauw in het dorp nog effe bij een bakker gestopt voor du pain. Boursin en Vin hebben we zelf nog genoeg. Gauw hier weg, Op naar de warmte. In Luxembourg en noord Frankrijk zou het warm zijn. We zullen zien.

Lekker rustig naar het noorden. Op de autoroute du nord geen problemen. Op autoroute du sud was het druk. Geeft niets. Wel veel Nederlanders die naar het zuiden trekken.

Om 12:30 uur eten. Lunch met een pain. Caravan op de poten en aan tafel. Het regent dus buiten picknicken wordt niets. Dan maar zo dat werkt hartstikke goed. Kris met een opmerking waarom doen we dit niet vaker. Nou omdat het meestal mooi weer is en dan hoeft dit niet. Oja. Je kan aan ons beide merken dat we lang met vakantie zijn. Onze hersenen zijn een stuk trager. Die zullen straks weer moeten wennen aan de inzet.

Tot aan Dijon regen daarna klaart het op. De temperatuur stijgt van 17 graden naar 27. Dat gaat goed. Als de camping ook zo goed is dan is het helemaal top. Kris heeft een vijf sterren camping (Birkelt) uitgezocht in Larochette. Een klein dorpje boven de stad Luxemburg. De Tomtom weet het haarfijn te vinden. Echter deze houdt geen rekening met een auto met caravan. Die stuurt ons dwars door een woonwijk waar het eigelijk verboden is voor auto`s met aanhangers. Niet zeuren gewoon doorrijden. Twee agenten kijken verbaasd maar ik geef geen krimp en rij onverstoorbaar verder. Heuvel op heuvel af en bochtje om en daar is de camping. Na 630 km staan we voor de receptie. We kiezen een mooie plek die veel comfort biedt. TV afvoer en water. Nog net geen ober die ons drankjes brengt. Maar dit is ruim voldoende. Het sanitair is geweldig luxe. Superieur. Niks te klagen dit keer. Het voldoet aan al onze wensen.

Wat eten halen gaat ook prima. De frikandellen en kroketten gaan erin als. Ja als wat eigenlijk. We kiezen iets totaal anders en gaan voor gezond. Kip, patat en appelmoes. Lekker hollands en genieten doen we. Na 7 weken wil je wel eens weer iets anders.

Tot nu toe hebben we 8131 km gereden en zijn nog niet thuis. Het is vanaf hier nog 430 km naar huis en morgen gaan we nog wat verkennen. Misschien dat we nog een kapper bezoeken. Na 7 weken ziet dat er ook niet meer uit. Nozems of hippies. Bruine kop, rode neus en lang haar. Jongenlui zeggen vast. He ouwe, ben je in de jaren 60 blijven hangen.

We hebben al weer voldoende getypt. we zijn er morgen weer met een nieuw verhaal. Nog effe en er zijn geen verhalen meer te vertellen. Dat komt omdat we dan thuis zijn.

Tot morgen en slaap goed.

Johan en Frouwktje

Hoi, hoi, al gauw weer terug begrijpen we. Geniet vooral nog van jullie laatste week cq dagen!

Enneke

Op deze camping hebben wij met de kinderen ooit ook eens gecampeerd! Was erg leuke vakantie. Groetjes

Karn

Wat vliegt de tijd toch om, maar wat hebben jullie veel gezien, veel plezier nog de laatste dagen