HenkenKrissie.reismee.nl

heet, heet, heet, heter, heetst !!!!

Goedemorgen,

Wat was het vannacht koud. Wel 14 graden. Kris had het gevoeld en was diep onder de katoenen dekbed gekropen. Ik heb niets gemerkt. Om 08:45 wakker. Rustig aan wakker worden en wassen en koffie. Boodschap doen voor het ontbijt. Er is geen brood. De camping levert waai brood. Zodra je het in de wind houd is het weg. Dat is schrikken. Je wordt er ook niet zat van. Dus in de auto en hup naar de supermercado. Dicht en pas om 09:30 uur open. Dan maar een warme bakker gezocht. Ook daar verkoopt men waai brood. Das ook niks dan maar terug naar de supermercado en wachten op het open gaan. 6 cereales brood. Das lekker. De 6 houd in 6 granen. Smaakt goed en vult nog beter. Ook tevens de boodschappen voor het eten vanavond meegenomen. Opbreken vandaag.

Er komt een hittegolf aan en dat voelen we. In de zon is niet te wezen. Temperaturen zullen hier tropische waarden aannemen. Wegwezen. 30 Graden is oke maar daarboven is het niet oke. Er staat geen zuchtje wind. We wilden eerst vanmorgen opbreken maar hebben dat verschoven naar vanavond in de hoop dat het dan koeler is. Er zal toch wel een klein briesje opsteken?

Kris heeft zich genesteld op de stretcher. Een kwartier houd ze het uit en is dan doorweekt van zweet. Ik zit in de schaduw. Ik heb allang bekeken dat het te heet is. Ik zal het vanmiddag wel proberen. Na de lunch probeer ik het, dan is het al 14:00 uur. Nog veel te heet. Ik houd het ook niet uit. Dan maar weer in de schaduw. Als Kris haar schoonheidsslaapje erop heeft zitten gaan we zwemmen om af te koelen. Vreselijk he die warmte. Het is maar goed dat we morgen naar Frankrijk rijden waar het iets koeler is.

Kris heeft weer fantastisch gekookt. Mijn camping engel in de keuken. We eten pas om 19:30 uur omdat er anders niet te koken valt in de caravan. Na het eten beginnen we met opruimen. Wat maak je een troep in 5 dagen. Maar in een uurtje is alles spik en span. De carvan is gewogen en wij kunnen douchen. Koffie drinken en de blog schrijven. Het is nog heel warm buiten. De wind waar zo naar verlangt werd is niet opgestoken. Zelfs niet een licht briesje. Het kon wel eens een zwoele nacht worden. Morgen 500 km rijden. Vertrekken op tijd om nog wat koelte onderweg te hebben. Dichtbij Lourdes is het maar 24 graden en bewolkt. Nou we zullen zien.

En nog even ter info de hittegolf komt er hier echt in Spanje aan, ze verwachten na het weekend. Dus dan zal het hopelijk ook snel in Nederland opknappen..jippieeeeeeee

Voor iedereen weltrusten en slaap lekker.