HenkenKrissie.reismee.nl

valledollid

buenos dias,

Wat ons nou overkomen is. Geslapen tot 09:30 uur. Schaam je. Het was frisjes vanmorgen. 20 graden. Nou dan maar in de zon eten. Er was wat sluier bewolking en het leek uit te houden in de zon. Maar niet dus. Na twee tellen de tafel verplaatst in de schaduw. Dat is de enige juiste keuze. Na het ontbijt koffie gedronken en hup in de auto naar valledollid. Een carrefour en een Lidl. Tanken bij de carrefour was duurder dan langs de snelweg. Dus dan maar ergens anders tanken.

Op de terugweg naar tordesillas even getankt bij een plaatselijke pomp. Leuk plaatsje maar niet bijzonder. Op naar de camping.

Route voor Zaterdag uitgestippeld en camping gezocht dichtbij Lourdes. Wie weet wat er met een bezoek nog te verdienen is. Het schijnt dat Fatima meer bijzonder is dan Lourdes. Alleen hoor je altijd meer over Lourdes. We zien het wel.

We gaan terug over midden Frankrijk. Gezien het weer de beste keuze. Aan de westkust van Frankrijk is het nog niet geweldig weer. En dat willen we natuurlijk wel. We willen warmte. We kunnen nog lang genoeg inde kou zitten. Daar bedoel ik de winter mee hoor.

Na de lunch betrekt het plotseling. Wel warm maar geen zon meer. We nestelen ons in een gemakkelijke stoel om te lezen. Kris heeft een leuk boek en ik ook. Zo lezen we de middag voorbij.

Onze Canadezen zijn vertrokken vanmorgen. We hebben afscheid genomen. Zij zijn ook twee maanden op pad en dat blijkt net te lang. Home is home is his answer. Zij bevestigd dat. Volgende keer gaan we maar 6 weken dat is lang genoeg. Zo denkt Kris er ook over. Ik niet natuurijk ( ik wil wel langer). Maar vrouwen zijn nu eenmaal anders. Zij komen ook van Venus en mannen van Mars. Ja, dat ligt natuurlijk lichtjaren bij elkaar vandaan. Zo ook de verschillen. Wij missen alleen allebei wel de kinderen en ons eigen bed en douche. Niet alle verplichtingen, die kunnen we missen als kiespijn.

Rond de klok van 19:30 uur stappen we in de auto om in de stad wat te gaan eten. Maar alle restaurants zijn nog dicht. Die gaan pas om 21:00 uur open. We vinden er twee aan de boulevard. Die zijn wel open. Menuvan de dia, €9,-. Maar die nemen we niet. We nemen een steak en reuze garnalen. Met salade en frites en aardappelsalade. De borden zijn vies en de glazenook. De ober geeft ons alles nieuw en verzorgt ons geweldig. Net een fabrieksarbeider die zijn best doet om het de gasten naar het zin te maken. Niet zijn roeping volgens ons. Hij is er niet voor in de wieg gelegd. We krijgen na het eten een borrel bij de koffie. Donker geel spul en hij wil niet zeggen wat het is. Duister en Kris krijgt er tranen van in de ogen. Ik vraag nog is het sterk en waar smaakt het naar. Ze kan er geen goed antwoord op geven. Ik drink het op. Het is mierezoet en smaakt naar ..... Ik mag Krissies glaasje ook opdrinken. En krijg van de ober als toegift nog een glaasje. Net of ik daar op zit te wachten. Maar drink deze ook op om hem niet tegen zijn borst te stoten. De rekening valt mee. Voor dat bedrag kan je in Nederland nog geen voorgerecht voor bestellen per persoon. We rijden terug naar de camping.

We hebben nog even met Oma en Manon gebeld. Leuk om hun stemmen nog even te horen.

Morgen wordt het goed weer. Volgens de meteo wel een 10 waard. We zien en beleven het wel.

Voor vannacht goed slapen en gezond weer op.