HenkenKrissie.reismee.nl

Bezoek aan Porto

Hallo,

Smorgens vroeg uit de veren, dagje Porto. Kwart voor acht in de auto eerst naar het station was 20 min rijden. Het weer behoorlijk bewolkt en wat regen....Daar gauw kaartjes gekocht en hup de trein in. Hier doen ze het iets anders als bij ons, je krijgt hier een plaats bewijs met nummer en al. Dus een toegewezen plaats...super netjes..en ze reden op tijd hahaha.

Tegen half elf kwamen we aan in Porto...eerst koffie en plaspauze...

Toen gauw een kiosk opgezocht voor plattegrond Porto...toen taxi naar centrum stad genomen.

Indrukwekkend..... we zagen van de bussen turistiek en hebben gauw kaartjes gekocht en zijn op de bus gestapt. Want zo zie je alles optimaal. Het is een stad opgedeeld in twee gedeeltes en tegen de berg aan. Dus die busrit was wel uitdaging af en toe, steil omhoog ..steil naar beneden...

Maar prachtig om te zien....al zijn de tegenstellingen in Portugal tussen arm en rijk groot...en dat zie je heel duidelijk in de steden.

Tussen de middag een heerlijke maaltijd gegeten aan de Douro...

Daarna weer op de bus gestaptde andere route genomen...toen bij een Portstoker gekeken en Port geproefd...maar nee dit is niet onze smaak....dus hij kon niets aan ons slijten hihi

Tegen einde middag uitgestapt winkelstraat ...prachtig maar we hadden te weinig tijd. We moesten nog gauw wat eten en terug naar station..lopend ...dus weer veel gewandeld. Maar zeker de moeite waard. Mooie stad....

Tegen acht uur op de trein, zeer moe maar voldaan.

Op de camping aan gekomen, nog even lekker wat gedronken en toen gauw naar bed zo moe...