HenkenKrissie.reismee.nl

Op weg naar Nazare

Bom Dia,

Vanmorgen om 06:45 opgestaan. We wilden vroeg vertrekken vanwege de rit. We moesten 400 km rijden naar Nazare en daar bevinden zich twee campings. Ze scoren allebei een dikke 7 op zoover maar je kunt nooit weten of dat echt is of niet.

Voordat we goed en wel op weg waren begon het te regenen. Goed begin is het halve werk zal ik maar zeggen. Dat geeft de burger moed. Volhouden is ons motto. Na een paar druppels komt de zon erdoor. Zo mag ik het graag zien. Veel wind is er wel.

Na een dikke 400 km te hebben gereden, trouwens super reis ..prachtig onderweg..veel ooievaars gezien...ook al willen we die echt niet meer aan de deur hebben...komen we bij camping nummer1 aan. Deze camping is pas 2 jaar open. Zou je niet zeggen want de toiletgebouwen zien er niet nieuw uit. Geen afgemeten plekken. Ga maar ergens staan en van de drie toiletgebouwen zijn er 2 dicht. Dus niet te ver bij de wc vandaan. Anders moet je een uur voor de tijd al beginnen te lopen. Dat is pro actief bezig zijn en dat doen we niet als we vakantie hebben. We komen weer die zuid duitser tegen. Vragen hem om zijn mening over de camping. Nicht gut. Die toiletten sind nicht schon. Gehen sie bitte nach die andere. Die soll besser sein.

Bij de receptie aangeven dat we verder gaan. Hop naar de nummer 2. Hoe zal die zijn. Worden vriendelijk ontvangen en moeten met auto en caravan het terrein op rijden en een plekkie uitzoeken. Na de receptie gaat het met 25% naar beneden. In het weggetje zitten verschillende drempels en zijstraatjes. Beneden komen we in een portugese achterwijk. Niks mis meemaar daar gaan we niet tussen staan. Helemaal rond gereden een mooie plek gevonden. Dan komt het mooiste. Waar en hoe zetten we de caravan neer. Waar komt de zon op en waar komt de wind vandaan. We missen een mover. Kris en ik rekken en trekken ons een bult. Wat ik normaal met de auto doe doen we nu met de hand. Niet verstandig en ons humeur daalt naar een dieptepunt. Maar het is wel mooi weer. We zetten de caravan neer en draaien de poten uit. Zo dat is gefixed. Niet meer aankomen. Borrel drinken en wat nederlandse geitenkaas en spaanse worst doet wonderen. Ons humeur klaart op en we besluiten nog even Nazare in te gaan. Naar de boulevard en strand.

Mooi stadje. Wat is het armoedig. Veel oude vrouwtje leuren met kamers. Veel voor weinig. Ze staan bijna hand in hand hun waar aan te prijzen. Maar wij hebben al onderkomen. Dus aan ons valt niets te verdienen. Lekker ijsje gegeten, wel italiaans, zit niets portugees aan. Leuke shops en het eten is ook hier niet duur. We zijn nog even naar een uitkijkpunt gereden en er hangen donkere wolken boven de stad. Al is het niet koud (24 graden) de wind maakt dat het koud aanvoelt.

Terug op de camping gaan we binnen eten. De borden waaien van tafel. Kris had gelezen op internet dat je moest betalen voor het zwembad. Niet waar dus. Gratis. Alleen als je een ligbedje wilt kost dat een euro. Brood besteld voor morgen. Pas om 9 uur kan ik in het winkeltje het brood halen. Beetje laat voor de smithies. Afwassen is een probleem omdat het water niet warm wil worden bij de toiletgebouwen. Dan maar bij de caravan afwassen. Hoe gaat het straks met douchen. Is het dan ook koud. Nou dan zijn we hier snel weg. Maar dat viel mee. Ik kan ermee leven maar Kris vindt het lauw.

Inmiddels hebben we op internet een andere camping gevonden in het binnenland. Krijgt op Zoover een 9. Dus dat moet iets bijzonders zijn. Morgen beslissen we of we hier blijven of dat we de andere camping gaan opzoeken. Nu zijn we moe en dan is het slecht beslissen.

Morgen zien we wel verder. Voor straks weltrusten en morgen gezond en met een goed humeur weer op.