HenkenKrissie.reismee.nl

Atlantische trip op speedbootje

Bom Dia, (Goedendag in het portugees)

Vanochtend leek het weer goed voor een boottochtje langs de kust van Lagos en Luz. Er stond nauwelijks wind en de lucht was kraak blauw.

Ontbeten en in de auto gestapt richting Lagos. Auto parkeren en een ticket gekocht. €10 per persoon. Om 10:30 uur vertrek vanaf de pier. Eerst koffie gedronken om moed te verzamelen. Kris heeft slechte herinneringen aan boottochtjes. Maar we gaan ervoor.

Stipt 10:30 uur op de pier bij het bootje. Gelukkig waren we niet de laatsten. We pasten er net in met ons achten. Zwemvest om en daar gaan we.

Prachtige kust. Maar er stond plots wel een erg stevige bries. Daardoor werden de golven wel wat hoger en kon hij niet alle grotten in. Jammer. Daarbij kwam ook nog de extreme lage waterstand van dat moment. Kris vond het allang best, die vond het laatste stuk al meer dan genoeg.

De foto`s zeggen denk ik meer dan genoeg. Wel mooi om een keer mee te maken. De kapitein vertelde van alles en nog wat over de kust.

Toen we terug waren na anderhalf uur hebben we even op het terras gezeten en een borrel gedronken. Weetje wat we kunnen hier wel warm eten dan eten we vanavond alleen een broodje.

Zo gezegd, zo gedaan. Het was prima. Lekker gegeten en toen op naar de camping.

Het weer was goed dus effe zwemmen in het zwembad. De camping staat nu vol met Goldwings. Overal komen ze vandaan. Noorwegen, Zweden, Ierland, enz. Een drukte van jawelste.

Wel leuk om al die prachtige motoren, de een nog mooier dan de andere.

Vanavond broodje gegeten. Douchen en straks nog even wandelen. Morgen zal het weer zich nog meer verbeteren. Vandaag waaide het nogal en was de temperatuur maar 27 graden. Morgen weer 30 graden.

Boa noite (Goedennacht)

Pascale van Eck

Wat zien jullie er stralend uit! en wat een ydillisch mooie plaatjes van de kust bij Lagos. The Bleu Lagoon is er niets bij.
Echt genieten lijkt me.
Groetjes, Pascale

Stephan

Oh leuk boot tochtje !!!! Mamma niet misselijk geworden !!! ?? Hahahaha ik zal zo de fotos wel ff checken .... Maar zijn jullie op een speedboot geweest want 8 pers is erg weinig voor een bootje !!! Hahahaha nou veel plezier jullie beide .... Love jullie