HenkenKrissie.reismee.nl

ritje naar monchique en silves

Hallo,

Na een nacht goed geslapen te hebben, voel ik me stukje beter. Gelukkigggg, ik ben er nog niet helemaal maar dat heeft tijd nodig....dus bootreisje nog maar effe uitgesteld.

Het was behoorlijk bewolkt vandaag en ik wilde er toch wel effe uit, dus ritje Monchigue en Silves. Het was niet koud, 23 graden.

Dus voor de middag al vertrokken, het landschap is weer prachtig mooi kleine witte dorpjes tegen de heuvels heel mooi. In Monchique zijn helendebronnen, nou we hebbener niets van gezien, maar het dorpje was mooi, maar niet echt bijzonder.....dus maar weer verder gereden richting Silves. We hadden leuke foto's kunnen nemen als we het fototoestel mee hadden genomen. Maar dat ding vergeten we nog wel eens. Volgende keer beter.

Wehadden gelezen dat alsje goed en goedkoop wilde eten dat je dat in het binnenland moet doendaar waar vooral veel Portugezen eten, hihi. Dus ergens midden in de middle of now where...restaurant binnen gestapt. Moeders en vader zonder tanden

Cool
stonden te koken en de volwassen kids in de bediening...en het was er druk....lachen
Laughing

Een dame kwam bij ons met een bord eten, een soort soep..metbloedworst en kip enwitte bonen...dat moesten we eten..nouzeiden wij....doe dat maar niet.En gevraagd of ze nog wat anders hadden...ja natuurlijkkk...advies was de kip..en we wilden er eensalade bij...nou oke doen we de kip met salade.

Even later komt opa uit de keuken met grote schaal met kip en frites...en het rook naar knoflookkkkkkkkkkkkkkkkkkkk, maar het zag er overheerlijk uit....

En we hebben zeldennnnnnnnnnn zo'n lekkere kip gegeten hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm, de frietjes waren zelf gemaakt dus alles suppppppeeeeeeeeeerrr heerlijkkkkk.

Als toetje namen we een expresso en je raad nooit wat we moesten betalennnnnn, 15 euro voor eten, drinken en de koffie......daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.....hihi

Daarna met volle buik richting Silves gereden, maar ook dat dorpje had niets bijzonders..en alles was dicht...stommmmmmm waren we vergeten het was hier vandaag een feestdag pffffff domkoppen.

Dus hup weer naar de camping, het weer was inmiddels opgeklaard (27 graden) en lekker in de luie stoel. Tenminste....op de camping is een infasie van Goldwings, dus of het een rustige nacht wordt hmmmmm.

Maar wel mooi al die mooie motoren ....

Oja nog een verhaal, ongelukje zit in klein hoekje...

Schuin tegenover ons stonden nederlanders met een camper en die hadden we vanmorgen uitgezwaaid want zij gingen verder richting Spanje. Komen we aan het eind van de middag weer, staat hun camper weer op dezelfde plek...oeps zeg ik tegen Henk. Dat is geen goed teken, dus ben direct even heen gelopen, is ze vanmorgen nog op de camping over een muurtje achterover gevallen. Dus hup naar privekliniek, maar gelukkig niets gebroken...maar erg veel pijn. Dus, zo zie je maar, je kunt zo wat krijgen, erg sneuuu.