HenkenKrissie.reismee.nl

Had ik even een zachte lading hahahahahah Gibraltar.geweldiggg

Ola,

Het begon allemaal rond de klok van 08:00 uur. Ik zou brood halen maar de campwinkel was wegens vakantie gesloten. Handig als je dat van te voren weet. Dus aangekleed en up naar de bakker in het dorp. Lekkere bolletjes, witte en bruine. Vers uit de oven.

Gegeten en ons voorbereid op een reis naar Gibraltar. 91 KM verderop. Het was mistig dus het we wisten niet wat het weer ging doen vandaag. Dus de dikke vesten mee voor het geval dat. NIet nodig bleek achteraf.

In een dorp voor Gibraltar de auto geparkeerd want er stond een file van hier tot tokyo. Lopend kom je vast ook wel waar je zijn wilt.

Eerst koffie want daar waren we wel aan toe voordat we de paspoorten uit de tas moesten halen. Kris zag al die mensen richting Gibraltar gaan en zei:,, Wat is daar nou voor bijzonders' Nou dat zouden we in enige uren beleven. Wat een belastingmekka. Alles taxfree en een schiterende natuur. We werden gecontroleerd aan de grens. Daarna konden we kiezen voor de bus of een taxi. We werden aangesproken door een keurige heer die een tour gaf waarbij je alle bezienswaardigheden kon bekijken en hij zou alle zaken vertellen over Gibraltar. Toppie. Inmiddels was de file nog wat verder gegroeid en de taxi kon ook wachten. Wat bleek. Hij moet wachten op de vliegtuigen die landcen. De enige toegangsweg loopt dwars door de landingsbaan van het vliegveld. En er landen per dag 6 vliegtuigen en er stijgen er 6 op. Nu was het geval dat er toevallig net een binnen kwam en er een moest opstijgen. Duurt effe maar dat is een vreemd gezicht zie foto. Dan gaan de spoorbomen dicht en dan komt er geen trein maar een vliegmachien voorbij. Geeft iets meer geluid. Zie foto.

De tour was geweldig. De grotten, de apen, de natuur en je kon heel makkelijk naar Afrika kijken. Een klein stukje en dan ben je er. Je zou het kunnen zwemmen. Beetje ver, 8 km. De gids vertelde alles van de omgeving en van de geschiedenis. Dat moet je een keer beleefd hebben.

De apen is een apart verhaal. Kris moest er zonodig weer een op haar schouder hebben. Wel leuk. Ze zijn hondsbrutaal en als je ze wilt aaien bijten ze. Geen platic zak meenemen want die ben je in mumvan tijd kwijt. De foto`s zeggen genoeg.

Na de tour van dik twee uur zijn we gedropt in de hoofdstraat van de stad. Yes de fun kan beginnen. We konden zo mooi gifts kopen voor de twee kinderen. We zijn geslaagd. Om 16:00 uur waren we het zat. Naar de auto gelopen en hadden geluk dat er net een vliegtuig van de yetset opsteeg. Heb ik een foto van kunnen nemen.

Vanavond hebben we chinees gegeten ineen plaatselijk thais/chinees restaurant. 6 Gangen menu. Nu zitten we super vol. Moe maar voldaan gaan we de nacht in om morgen weer fris en fruitig op te kunnen staan.

Weltrusten.

natalie

GIFTS kopen alleen voor je beide kids...??
GRRRRRRR en ikke dan hahahhaha....