HenkenKrissie.reismee.nl

Costa de plastic ...of ...een mooie oase..???

Ola,

Vanmorgen tegen negen uur vertrokken, zeer mooie reis...zeer mooie omgeving prachtiggg. Onderweg onze ogen uit gekeken. Fraaie landschappen en mooie vergezichten. De foto`s die onderweg genomen zijn spreken voor zich. Al weet ik niet of ik ertoe kom om ze er vanavond nog op te zetten. Maar morgen kan ook.

Het weer is prachtig en praktisch onbewolkt. We hebben afgeweken van de snelweg (betaald) en hebben een alternatieve route genomen. Dat scheelt qua reistijd niets omdat deze ook 4 baans is. Het enige verschil is betaald en onbetaald.

We hebben alles mee onderweg. Weinig verkeer en geen herrieschoppers. Daar bedoel ik de guardia ceviel mee. Vervelende mannetjes op de motor die onverachts uit elke hoek schieten. Een spanjaard houd zich over het algemeen weinig aan de verkeersregels. Rood is niet stoppen maar extra gas geven. Als ik er niet links voorbij kan dan toch maar rechts. Inhaalverbod, wat is dat. Je moet de ogen overal hebben.

Onderweg mijn tante An gebeld die werd 89 jaar. Toch leuk om even een paar bekende stemmen te horen. Even koffie gedronken en een koekie erbij. Stephan belde dat die ziek was en naar huis ging. Morgen was hij toch vrij, hemelvaart.

Om 13:30 sloegen we de weg in van de camping. Althans dat dachten we. Eerst moeten we nog tig km`s door een plastic landschap. Wat ze daar verbouwen laat zich raden. Tomaten zo ver als je kijken kan. Kris en ik dachten, ik hoop dat de camping hier niet tussen ligt. Dat is gelukkig niet zo.

Camping ligt wel in de middle of nowwere. Midden in een natuurgebied. Wel prachtig natuurlijk Het gebied heetgabo de gata -nijar. Het gebied is behoorijk groot en grenst aan zee. Het ligt vlakbij San Jose en zo`n 40 km van Almeria. Mooie camping met veel schaduw. Fijn zwembad. Goede plek gezocht die groot genoeg was voor auto en caravan.

Nog even snel boodschappen doen voor morgen en overmorgen vanwege hemelvaart. Nou dat hadden de meeste spanjaarden ook bedacht. Rijen voor de kassa. Maar goed geeft niet we hebben alle tijd.

We maken ons op voor een week rust. We hebben in deze week al 2500 km gereden en zijn onderin Spanje aangekomen. Nu eerst maar even van alles genieten voordat we verder gaan.

Voor straks weltrusten en tot morgen.

Hans en Karin

Niet te geloven dat jullie al zoveel km hebben gereden.
Vergeet niet tijdens het vele reizen om te genieten van alles wat je ziet. Hilda vroeg al om een beetje zon deze kant op te sturen, nou ik heb nog niets gezien, dus schiet een beetje op ja. Veel liefs van ons vanuit koud Exloo,